بهترین گوشی‌ های پوکو  موجود در بازار ایران

بهترین گوشی‌ های پوکو موجود در بازار ایران

بهترین گوشی‌های پوکو کدام مدل‌ها هستند؟ در مقاله پیش‌رو بهترین مدل‌های پوکو از نظر دوربین، باتری و قدرت پردازشی معرفی می‌شوند.

کمپانی پوکو، یک برند نوظهور در بازار گوشی های هوشمند می باشد که چندی پیش توسط شیائومی تاسیس شد. موفقیت بسیار زیاد این برند در زمان کوتاه موجب شد پوکو در بین سال های 2020 و 2021 به طور کامل از شیائومی جدا شود و خود را یک برند مستقل بنامد. پوکو علاوه بر گوشی، لوازمی مانند هندزفری و ساعت هوشمند هم تولید می کند و طبق شنیده ها قصد دارد در آینده ای نزدیک پا به دنیای لپ تاپ هم بگذارد.

ما در این مقاله تعدادی از بهترین گوشی‌های پوکو را که در بازار ایران وجود دارند، بر اساس ویژگی‌ها، مشخصات و ارزش خرید آن‌ها بررسی می‌کنیم.

امروزه شاهد تولید انواع مختلفی از گوشی‌های پوکو هستیم، تنوع بالا محصولات تولید شده توسط این مجموعه به دلیل داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف موجب شده تا مشتریان بتوانند متناسب با نیاز خود به سراغ لیست گوشیهای پوکو آمده و از بین محصولات مختلف گوشی مناسبی را برای خود خریداری کنند. همچنین از نظر قیمت گوشی ‌های پوکو نیز گزینه‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه خود به سراغ گوشی مناسبی بروید.

گوشی Poco C31

اولین پیشنهاد ما برای لیست بهترین گوشی های پوکو، گوشی Poco C31 می باشد. C31 در دو مدل با رم‌های 3 و 4 گیگ تولید می شود که با توجه به مصرف رم توسط برنامه های جدید، پیشنهاد ما انتخاب نسخه 4 گیگابایتی می باشد.

دوربین اصلی گوشی پوکو C31 به صورت سه گانه بوده و شامل لنز های 13، 2 و 2 مگاپیکسل در آن هستیم. در بخش دوربین سلفی نیز شاهد یک دوربین 5 مگاپیکسل هستیم که عملکرد متوسطی دارد. صفحه نمایش گوشی Poco C31 از پنل IPS بهره می برد و اندازه آن نیز 6.53 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش نیز 1600 * 720 پیکسل می باشد. در بخش حافظه گوشی C31 دارای حافظه 64 گیگ است و شما می‌توانید از حافظه‌های جانبی تا ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کنید. بخش باتری نیز پذیرای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بوده که عملکرد بی نظیری دارد.

گوشی Poco M3 Pro 5G

اگر قصد دارید تا برای خرید بهترین گوشی‌ های پوکو مبلغ بیشتری پرداخت کنید، گوشی Poco M3 Pro 5G یکی از بهترین گزینه های بازار برای شما می باشد. در بخش CPU این گوشی شاهد استفاده از یک پردازنده 8 هسته ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز هستیم که عملکرد متوسطی دارد.

قیمت گوشی پوکو M3 پرو شیائومی | خرید Xiaomi Poco M3 Pro 5G

چیپست مورد استفاده در گوشی Poco M3 Pro 5G از نوع MediaTek Dimensity 700 5G بوده و همچنین رم این محصول 6 گیگابایت است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید فرآیندهای پردازشی را با قدرت و سرعت قابل قبولی پیش ببرید. در بخش دوربین نیز در Poco M3 Pro 5G از یک دوربین سه گانه با قدرت 48، 2 و 2 مگاپیکسل بهره می برد. همچنین فلش مورد استفاده در این محصول از نوع Dual LED flash است که باعث می‌شود تا بتوانید در محیط‌های کم نور به بهترین شکل عکاسی کنید. در بخش دوربین سلفی شرکت پوکو گوشی Poco M3 Pro 5G را با دوربین 8 مگاپیکسلی تولید کرده است. گوشی پوکو M3 Pro 5G به یک نمایشگر 6.5 اینچی مجهز شده که پنل مورد استفاده در آن IPS می باشد. نرخ نوسازی این پنل 90 هرتز بوده و رزولوشن آن 2400 * 1080 پیکسل اعلام شده است. پوکو به منظور حفاظت از این صفحه نمایش از محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 3 استفاده می کند.

گوشی پوکو X6 Pro 

که یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران محسوب می‌شود، با پردازنده قوی، شارژر و صفحه‌نمایش پرسرعت، یکی از باارزش‌ترین مدل‌ها در بازه قیمتی خود است.

قیمت گوشی شیائومی پوکو X6 Pro - خرید Xiaomi Poco X6 Pro 512GB 12GB

شیائومی در مدل یادشده از پردازنده MediaTek Dimensity 8300 Ultra که از فناوری ساخت ۴ نانومتری بهره می‌برد استفاده کرده است. چنین پردازنده قدرتمندی در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌های سنگین و چندوظیفه‌گی داشته باشد.

صفحه‌نمایش به‌کاررفته در گوشی شیائومی از نوع OLED با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که محتوای باکیفیت و روانی را در برنامه‌ها و محیط‌های مختلف پخش می‌کند. این نمایشگر همچنین از استاندارد HDR10 پلاس با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ نیز بهره می‌برد که چنین ویژگی‌ای برای یک گوشی میان‌رده، واقعاً ارزشمند محسوب می‌شود.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های اولتراواید و ماکرو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید پوکو X6 Pro را بالا برده‌اند.

گوشی Poco X3 Pro

گوشی Poco X3 Pro یکی از پرفروش ترین گوشی های سال گذشته پوکو است و این گوشی به دلیل بهره مندی از امکانات بروز در یک پکیج اقتصادی طرفداران زیادی دارد. پوکو یک پردازنده پرسرعت 8 هسته ای در این گوشی تعبیه کرده که با 6 گیگابایت رم و چیپست Qualcomm Snapdragon 860 ادغام شده و یکی از بهترین گوشی های پوکو از نظر سخت افزار را به وجود آورده است. این پکیج سخت افزاری توانایی اجرای تمامی بازی های روز با بالاترین کیفیت و عملکرد پایدار را دارد و می توانید تمامی فعالیت های سنگین خود را با ان پیش برید. 

قیمت و خرید گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 Pro M2102J20SG دو سیم‌ کارت  ظرفیت 256 گیگابایت و 8 گیگابایت رم

در بخش دوربین این گوشی، شاهد استفاده از یک ماژول چهارگانه هستیم که عملکرد قابل قبولی دارد. این ماژول شامل لنز های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی است و همچنین فلش Dual LED flash برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی مورد استفاده در Poco X3 Pro نیز 20 مگاپیکسل است.

در بخش صفحه نمایش نیز Poco X3 Pro با نمایشگر 6.67 اینچی تولید شده است. نوع صفحه نمایش این دستگاه IPS LCD Screen بوده و نرخ نوسازی در X3 Pro نیز به اندازه 120 هرتز است. رزولوشن گوشی پوکو X3 Pro به اندازه 2400 * 1080 است. همچنین شرکت پوکو از محافظ Corning Gorilla Glass 6 در گوشی پوکو ایکس 3 پرو استفاده کرده است.

حافظه داخلی این گوشی، 128 گیگ بوده و همچنین شما می‌توانید از حافظه‌های جانبی با ظرفیت 1 ترابایت برای افزایش حافظه دستگاه خود استفاده کنید. باتری مورد استفاده در Poco X3 Pro از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت Li-Polymer میلی آمپر ساعت است. باتری این محصول شارژ سریع داشته و شارژر پوکو ایکس 3 پرو نیز از نوع Type-C است.

گوشی پوکو C40

در حال حاضر ارزان‌ترین گوشی سری پوکو در ایران است و با توجه به قیمت و امکاناتی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای گوشی دوم یا کاربرانی باشد که انتظار چندان زیادی از موبایل خود ندارند.

قیمت گوشی پوکو C40 شیائومی | خرید Xiaomi Poco C40 + مشخصات

Poco C40 دارای طراحی نسبتاً مدرن با صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۷۱ اینچی اچ‌دی پلاس است که تجربه بصری خوبی را برای تماشای فیلم، بازی، و مرور وب ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش این گوشی توسط پوشش گوریلا گلس محافظت می‌شود که به جلوگیری از خراش یا شکستن کمک می‌کند، چیزی که شاید در گوشی‌های هم‌قیمت مشاهده نشود!

Poco C40 از پردازنده هشت هسته‌ای JLQ JR510 در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد که با جایگاه کارت microSD تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است.

فاکتور ارزشمندی که خرید گوشی ارزان‌قیمت شیائومی را حتی بصرفه‌تر از قبل می‌کند، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که با توجه به مصرف پایین پردازنده، در استفاده‌های معمولی شاید تا دو روز هم نیازی نباشد آن را به شارژر وصل کنید.

Poco C40 دارای سیستم دوربین دوگانه در پشت است که از یک سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که با هوش مصنوعی به‌کاررفته در سیستم‌عامل شیائومی، عکس‌های نسبتاً خوبی ثبت می‌کند.

دوربین سلفی نیز به‌صورت قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است که از سنسوری ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی Poco X2

یکی دیگر از بهترین گوشی‌ های پوکو، Poco X2 می باشد. پردازنده مورد استفاده در Poco X2 یک پردازنده 8 هسته ای Kryo 470 می باشد. چیپست مورد استفاده در گوشی پوکو ایکس 2 نیز Qualcomm Snapdragon 730G SDM730 بوده و شاهد وجود رم 8 گیگ در این گوشی هستیم.

آیا پوکو ایکس 2 همان شیائومی ردمی کی 30 است؟

این گوشی از دوربین چهارگانه 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسل بهره می برد و شما می‌توانید عکس‌های با کیفیت بالا را با گوشی خود بگیرید. نکته جالبی که در مورد پوکو X2 باید بدانید این است که دوربین سلفی این محصول دوگانه بوده و اندازه آن 20 و 2 مگاپیکسل است. همچنین صفحه نمایش این محصول اندازه ای 6.67 اینچی دارد اما پنل به کار رفته در آن IPS می باشد. رزولوشن X2 نیز 1080 * 2400 بوده و محافظ مورد استفاده در این گوشی از نوع Corning Gorilla Glass 5 است.

ظرفیت حافظه این گوشی 256 گیگابایت بوده اما می توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی آن را تا 512 گیگابایت دیگر هم ارتقا دهید. باتری مورد استفاده در Poco X2 ظرفیتی 4500 میلی آمپر ساعتی دارد. همچنین باتری این گوشی از شارژ سریع 27 واتی پشتیبانی می کند که ارزش خرید ان را بالا می برد.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا نگاهی به انواع گوشی پوکو انداخته و شما را با بهترین گوشی‌ های پوکو آشنا کنیم. بدون شک کمپانی پوکو مسیر طولانی پیش رو دارد و در آینده شاهد معرفی گوشی های بسیار بیشتری توسط این برند خواهیم بود. اگر هر یک از بهترین گوشی‌ های پوکو را دارید، می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و از این طریق سایر کاربران را با بهترین گوشی‌ های پوکو آشنا کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.