ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

ساخت ویدیو با ابزارهای امروزی کار سختی نیست، اما ساخت یک ویدیوی خوب، جذاب و متفاوت سخت است.در این مقاله قصد داریم بهترین سایت های ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را معرفی کنیم؛ پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

از ابزارهای هوشمند برای ویرایش ویدیو بگیرید تا ابزارهای تبدیل متن به ویدیو، بهترین‌ها را در این مقاله معرفی کرده‌ایم. پس فرقی نمی‌کند برای کانال یوتیوب یا آپارات خود تولید محتوا کنید یا به دنبال استفاده شخصی از این سرویس هستید، هر کدام از ابزارهایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، قطعا به کار شما خواهند آمد. پس اگر می‌خواهید با بهترین ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

1- Pika lab

تا این لحظه،Pika lab  جدیدترین ابزار ساخت ویدئو با هوش مصنوعی است که تبدیل متن به ویدئو (Text-to-Video)، تبدیل تصویر به ویدئو (Image-to-Video) و تبدیل ویدئو به ویدئو قابلیت‌هایی است که این هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. این هوش مصنوعی به شما در ساخت ویدیو و همچنین ویرایش آن، گسترش ابعاد ویدیو، تغییر عناصر محتوا، شخصیت‌ها و محیط کمک می‌کند. اگر به دنبال یک ابزار برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی با گوشی هستید، می‌توانید از pika استفاده کنید؛ خبر خوب اینکه هوش مصنوعی پیکا اکنون در دسترس همه است و می‌توانید از طریق دیسکورد یا کلیک بر روی pika.lab  از آن استفاده کنید.

کار کردن با آن هم بسیار ساده است، فقط کافیست پرامپت متنی خود را وارد کنید و کمی منتظر بمانید تا جنریت ویدیو شما انجام شود. طبق تست انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که طول ویدیوهای پیکا به 3 ثانیه می رسد.

2-  Runway

Runway یکی از بهترین ابزارهای ساخت ویدئو با هوش مصنوعی است که رویای تولید ویدیو با متن را محقق کرد. Runway این امکان را به شما می‌دهد هر آنچه که در ذهن دارید، در قالب متن توصیف و یک ویدیوی باکیفیت دریافت کنید. این هوش مصنوعی قابلیت های هیجان انگیز زیادی دارد؛ مثلا می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف ویرایش و فقط با تایپ درخواست خود در کادر متن، روی ویدیوی تولیدی ویرایش انجام دهید.

هوش مصنوعی ویدیو ساز Runway یکی از ابزارهای خوب برای ایجاد  محتوای آموزشی، بازاریابی و تبلیغاتی است. استفاده از این ابزار آسان است و می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید که البته توکن رایگانی را در اختیار شما می‌گذارد.

Runway از یک ابزار جذاب به نام «Motion Brush» رونمایی کرده که در هوش مصنوعی مولد Gen-2وجود دارد و به راحتی می‌تواند تصاویر را متحرک کند.

3- Stable Video Diffusion

یکی از قوی‌ترین ابزارهای ساخت فیلم با هوش مصنوعی، Stable Video Diffusion است که با دستورات متنی، برای شما یک ویدیو حرفه‌ای تولید می‌کند. Stable Diffusion یک ابزار هوش مصنوعی برای تولید تصویر بود که در آپدیت‌های بعدی به تولید ویدیو هم مجهز شد.

کیفیت ویدیوهای تولیدی با این هوش مصنوعی از ویدیوهای تولیدی هوش مصنوعی Runway و Pika labs بالاتر است. Stable Diffusion عکس را به عنوان ورودی دریافت می‌کند و بعد با متحرک کردن آن، ویدیو تولید می‌کند. ویدیوهای تولیدی رزولوشن 1024 در 576 پیکسل و فریم ریتی بین 3 تا 30 فریم بر ثانیه دارند. هوش مصنوعی SVD 2 مدل دارد که مدل معمولی 14 فریم و مدل SVD-XT توانایی تولید 25 فریم را دارد.

 همچنین با این هوش مصنوعی میتوانید پس زمینه تصویر را عوض کرده و کیفیت تصویر را بالا ببرید و بسیاری کارهای گرافیکی دیگر.

4- Plazma Punk

سرویس بعدی که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم، سرویس هوش مصنوعی Plazma Punk است. برای استفاده از این سرویس ابتدا وارد سایت شوید. در صفحه اول این ابزار گزینه‌ای با عنوان "try it" می‌بینید که برای ساخت ویدیو باید روی آن کلیک کنید. اگر در این سایت ثبت نام نکرده باشید، ابتدا از شما می‌خواهد که در سایت ثبت نام کنید سپس مراحل ساخت ویدیو را طی کنید.

برای ساخت ویدیو در مرحله اول از شما می‌خواهد که یک آهنگ انتخاب کنید. برای انتخاب آهنگ می‌توانید یک آهنگ از سیستم خود آپلود کنید، همچنین می‌توانید یکی از آهنگ‌های موجود در همین سایت را انتخاب کنید. در مرحله‌ بعد بخشی از آهنگ را که می‌خواهید روی ویدیو باشد را انتخاب می‌کنید سپس سبک انیمیشن ویدیو را انتخاب می‌کنید. مثلا اگر ۱۰ ثانیه از آهنگ را انتخاب کنید، ویدیوی شما ۱۰ ثانیه می‌شود. در آخر هم تنظیمات مربوط به ویدیو و پرامپتی که می‌خواهید به آن بدهید را وارد می‌کنید و با انتخاب گزینه "Generate Video" دستور ایجاد ویدیو را می‌دهید.

توجه داشته باشید شما روزی سی سکه از این سرویس دریافت می‌کنید که با آن می‌توانید حداکثر یک ویدیو ۲۰ ثانیه‌ای آماده کنید. همچنین با توجه به شلوغ بودن سرور این سایت، ممکن است ساخت ویدیو در این سرویس حدود یک روز طول بکشد؛ بنابراین برای دیدن ویدیو در سایت منتظر نمانید و به کارهای دیگر خود برسید. هر زمان که ویدیو شما آماده شد، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

کدام ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را انتخاب کنم؟

در این بلاگ سعی کردیم بهترین ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی را معرفی کنیم؛ابزاری که معرفی شده کاملا تست و خروجی گرفته شده ات پس با اطمینان خاطر از این چهار ابزار Stable Video Diffusion، Runway و Pika lab plazma punk میتوانید استفاده کنید. ممکن است بعضی از این شرکت های سازنده، امکان ساخت ویدیو را به شما بدهند اما برای دانلود لازم باشد، اشتراک تهیه کنید.

در زیر ویدئو و تصاویری که با این هوش مصنوعی ها تولید شده اند مشاهده میکنید. اینها خروجی های ساده با توضیحات مختصر و ساده ای هستند. شما میتوانید با توضیح جزئیات بیشتر خروجی های بهتری دریافت کنید.

تولید شده با  PIKA LAB

تولید شده با RUNWAY

تولید شده با PLAZMA PUNK

تولید شده با video diffusion

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.