بعد از سرقت  و یا گم شدن گوشی موبایل چه باید کرد؟

بعد از سرقت و یا گم شدن گوشی موبایل چه باید کرد؟

خسارت مفقود یا دزدیده شدن گوشی شما می تواند خیلی بیشتر از تهیه یک گوشی نو باشد و ممکن است به قیمت از دست رفتن هویت شما تمام شود. پس در صورت سرقت گوشی چه باید کرد؟پیشنهاد میشود در صورت اتفاق ، راهکارهای پیشنهادی در این مقاله را هر چه سریع‌تر انجام دهید.

با وجود تمام روش های جلوگیری از سرقت گوشی، باز هم احتمال دزدیده شدن گوشی شما وجود دارد. در ادامه به اقدامات لازم قبل و پس از سرقت گوشی اشاره می‌کنیم تا به کمک آن‌ها، خسارات ناشی از دزدی را به حداقل برسانید.

گم‌کردن یا دزدیده‌شدن گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ همیشه ناراحت‌کننده و پراسترس است؛ اما خوشبختانه گوشی‌های اندرویدی، آیفون‌ها و دیگر گجت‌های هوشمند امروزی ابزارهایی را دراختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید گوشی خود را ردیابی و قفل کنید یا اطلاعات داخل گوشی خود را از راه دور پاک کنید.

اقدامات امنیتی ضروری برای گوشی

برای گوشی خود حتماً رمز بگذارید و در صورت پشتیبانی از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره، حتماً آن را فعال کنید. برای این کار باید از بخش تنظیمات گوشی خود وارد بخش امنیت (Security) شوید و از بخش صفحه‌ی قفل (Screen Lock)، با یکی از روش‌های PIN یا Password یا الگو (Pattern) برای فعال‌کردن صفحه‌ی قفل استفاده کنید. استفاده از گزینه‌ی پسورد به‌دلیل استفاده از ترکیب اعداد و حروف، ایمن‌تر است.

فعال کردن ردیابی گوشی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بعد از خرید گوشی باید انجام داد، فعال کردن گزینه‌ی ردیابی دستگاه است. تنظیم مربوط به ردیابی گوشی با عناوین مختلفی چون Lost device protection یا Find my Mobile یا Find device در گوشی‌های اندرویدی یافت می‌شود و هرکدام با واردشدن به حساب کاربری مربوط به گوشی به‌طور خودکار فعال می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً نسبت به‌ ساخت اپل آیدی، ساخت سامسونگ اکانت یا اکانت شیائومی اقدام کنید.

افزون‌بر قابلیت ردیابی پیش‌فرض سازنده در گوشی‌های اندرویدی، رهگیری گوشی گم‌شده به‌لطف حضور کامل گوگل در اندروید نیز میسر خواهد بود. گوگل با استفاده از سرویس Find my device خود نیز می‌تواند موقعیت انواع گوشی اندروید را شناسایی و به کاربر در پیدا کردن گوشی کمک کند. این ویژگی نیز به‌صورت خودکار پس‌ از ساخت اکانت گوگل فعال خواهد شد و نیاز به اقدام اضافه‌ای نیست. بااین‌حال اطمینان از فعال بودن سرویس ردیابی گوشی، ضرری ندارد.

افزایش امنیت گوشی

یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه، فعال‌کردن گزینه‌هایی است که سطح محافظتی گوشی را در برابر نفوذ افراد ناشناس به گوشی و دسترسی به اطلاعات شخصی را بالا می‌برد و از امکان خاموش کردن تجهیزات ارتباطی گوشی جلوگیری می‌کند. این اقدامات امکان رهگیری گوشی گم‌شده را نیز تسهیل می‌کند.

1-پاک کردن اطلاعات در صورت ورود اشتباه رمز

با فعال‌کردن این‌ گزینه، درصورتی‌که تلاش فرد برای واردکردن رمز به‌دفعات ۱۰ الی ۲۰ مرتبه با شکست مواجه شود، به‌منظور کاهش احتمال دسترسی به اطلاعات شخصی، گوشی به تنظیمات کارخانه بازنشانی و تمامی اطلاعات حذف خواهد شد. البته فعال‌کردن آن تنها در شرایط خاص توصیه می‌شود.

این امکان در گوشی آیفون با ورود به بخش Face ID & Passcode در تنظیمات و روشن‌کردن گزینه Erase iPhone فعال می‌شود. در گوشی سامسونگ نیز با رفتن به قسمت Lock screen and AOD و ورود به قسمت Secure lock settings با فعال‌کردن Auto factory reset در دسترس قرار می‌گیرد.

2-غیرفعال کردن دسترسی به تنظیمات کنترل سنتر در صفحه قفل

فعال‌کردن این گزینه راه دسترسی به خاموش‌کردن تجهیزات ارتباطی مانند وای‌فای یا اینترنت موبایل را می‌بندد یا به‌طور کلی دسترسی به منوی تنظیمات سریع را از صفحه‌ی قفل، غیرفعال می‌کند.

در گوشی‌های سامسونگ با رفتن به‌ مسیر Lock screen and AOD > Secure lock settings و روشن‌کردن گزینه‌ی Lock network and security، در گوشی آیفون نیز با خاموش کردن گزینه‌ی Control Center از ناحیه‌ی Face ID & Passcode و در گوشی‌های شیائومی به‌ همین صورت از بخش Notifications & Control center > Items shown on the Lock Screen after swiping down قابل محدودشدن است.

3-فعال کردن Stolen Device Protection در آیفون

اپل اخیراً از راهکار امنیتی جدیدی برای محاظت از آیفون‌ها رونمایی کرده است که به‌موجب آن، بازکردن قفل گوشی در محیط‌هایی خارج از خانه یا محل کار تنها به‌وسیله‌ی فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی صورت می‌گیرد و همچنین تغییر هرگونه تنظیم حساسی مانند ریست‌کردن گوشی یا تغییر رمز اپل آیدی را نیز منوط به احراز هویت بیومتریک می‌کند و کاربر باید زمان انتظار مشخصی را نیز پشت سر بگذارد.

فعال‌سازی این قابلیت جدید نیز در گوشی‌های مجهز به iOS 17.3 به‌ بعد از ناحیه‌ی Face ID & Passcode و روشن‌کردن گزینه‌ی Stolen Device Protection از تنظیمات صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که گزینه‌ی مورد بحث، نیاز به فعال‌بودن احراز هویت دوعاملی اپل آیدی دارد.

سرنوشت گوشی های سرقتی | سامانه دانش بنیان همیاب ۲۴

سایر اقدامات محافظتی

  • هنگام خروج از منزل، صدای زنگ و نوتیفیکیشن گوشی خود را روی حداکثر تنظیم کنید و همچنین شدت ویبره و هپتیک گوشی را نیز روی بیشترین میزان قرار دهید.
  • تمامی تجهیزات ارتباطی گوشی اعم‌ از GPS، وای‌فای و بلوتوث را روشن کنید و ترجیحاً سیم‌کارت دوم از اپراتوری متفاوت را نیز به‌ گوشی اضافه کنید.
  • در هنگام حضور در خیابان، استفاده از گوشی هوشمند را به‌ حداقل برسانید یا در حین مکالمات در صورت امکان از هدفون‌های بی‌سیم استفاده کنید.
  • از تجهیزات محافظتی مانند قفل ضدسرقت موبایل استفاده کنید.
  • به‌منظور کاهش و جبران زیان مالی ناشی از سرقت گوشی موبایل،‌ از بیمه‌هایی با پوشش‌ سرقت گوشی استفاده کنید.

اقدامات پس‌ از دزدیده‌شدن یا مفقودی گوشی

در صورتی‌که گوشی‌تان مورد سرقت گرفت یا مفقود شد، بلافاصله اقدامات زیر را انجام دهید:

ردیابی گوشی

اولین اقدام پس‌ از سرقت یا گم شدن گوشی، استفاده از تنها ابزار دردسترس شما یعنی قابلیت ردیابی داخلی گوشی است، چراکه در کمتر از چند دقیقه شاید بتوانید گوشی خود را نجات بدهید. بنابراین ازآنجاکه این اقدام بیشترین شانس برای پیداکردن گوشی در کمترین زمان را دارد، فوق‌العاده حیاتی است و نباید آن‌ را نادیده گرفت. اگر نمی‌دانید که گوشی گم‌شده چگونه ردیابی می‌شود، در ادامه روش پیدا کردن گوشی دزدیده‌شده را شرح داده‌ایم.

روش ردیابی گوشی آیفون

  • وارد سایت icloud.com/find شوید.
  • با همان اپل آیدی تنظیم‌شده در آیفون دزدیده‌شده لاگین کنید.
  • کد تأیید دومرحله‌ای را با دستگاه اپلی دیگر دریافت کنید یا اینکه از روش شماره موبایل،‌ ایمیل یا پاسخ به پرسش‌های امنیتی، هویت خود را احراز کنید.
  • در صفحه‌ی زیر روی All Devices کلیک و دستگاه گم‌شده را انتخاب کنید.
  • درصورتی‌که موقعیت گوشی شناسایی شود، وضعیت موقعیت کنونی آن به‌همراه میزان باتری نمایش داده خواهد شد. همچنین می‌توانید از طریق گزینه‌های Play Sound، Lost Mode و Erase iPhone، روند شناسایی گوشی توسط افراد را تسریع کنید یا امنیت آن‌ را افزایش دهید

روش ردیابی گوشی سامسونگ

  • وارد سایت samsungfind.samsung.com شوید.
  • با همان سامسونگ اکانت تنظیم‌شده در گوشی گم‌شده وارد حساب خود شوید و دستگاه مذکور را انتخاب کنید.
  • اگر سرورهای سامسونگ موفق به ردیابی گوشی شوند، موقعیت زنده‌ی آن همراه با درصد باتری نمایش داده خواهد شد.

نحوه‌ ردیابی گوشی دزدیده شده با سیم کارت همراه اول

برای ردیابی گوشی ازطریق اپراتور همراه اول، از کد دستوری #۲۱۲۱*۱۰* استفاده کنید. سپس مراحل را طی کنید تا درخواست مفقودی ثبت شود. در بازه‌ی زمانی ۱۰ روزه ردیابی انجام می‌شود و اگر در گوشی سرقت‌شده، سیم‌کارت همراه اول وارد شود، به کاربر ازطریق پیامک اطلاع‌رسانی انجام می‌شود تا ادامه‌ی روند قضایی را طی کند.

اگر ردیابی با موفقیت انجام شد، با در دست داشتن «کد پیگیری و تاریخ ردیابی» به مراجع قضایی مراجعه و نامه‌ی قضایی دریافت کنید. اصل نامه را به شرکت همراه اول تحویل دهید و با مراجعه‌ی مجدد به مراجع قضایی، پیگیر دریافت نتیجه‌ی ارسالی از همراه‌ اول باشید.

نحوه‌ ردیابی گوشی دزدیده شده با سیم کارت ایرانسل

مشترکان ایرانسل نیز برای ردیابی گوشی مفقود یا سرقت‌شده‌ی خود، از تمامی خطوط ایرانسلی باید کد #۶۱۰۱* را شماره‌گیری و سپس برای تأیید عدد «یک» را وارد کنند. سپس هزینه‌ی سرویس به مبلغ ۱۰۰۰ ریال را با ارسال عدد «یک» تأیید کنند. در مرحله‌ی بعد، باید انتخاب کنید که در زمان سرقت گوشی شما سیم‌کارت از چه اپراتوری در گوشی بوده است. برای سیم‌کارت ایرانسل عدد «یک» و برای باقی اپراتورها عدد «دو» را شماره‌گیری کنید. در مرحله‌ی آخر نیز، کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی خود را وارد کنید.

توجه کنید ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست، سامانه‌ی مدنظر نتیجه‌ی ردیابی را به خط ایرانسلی که ازطریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته‌اید، ارسال خواهد کرد. ایرانسل توصیه می‌کند برای دریافت اطلاعات صحیح از ردیابی گوشی تلفن‌همراه، باید ۵ روز بعد از مسدودکردن سیم‌کارت اقدام کنید تا نتیجه‌ی ردیابی شما را به خط خودتان ارجاع ندهد. در صورت منفی‌بودن پاسخ، می‌توانید پس از گذشت پنج روز مجدداً درخواست ردیابی بدهید.

اگر ردیابی گوشی با کمک ایرانسل به نتیجه برسد، پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی برای کاربر ارسال می‌شود تا با در دست داشتن «کد پیگیری و تاریخ ردیابی» به مراجع قضایی مراجعه و نامه‌ی قضایی دریافت کند. اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل دهید و با مراجعه‌ی مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه‌ی ارسالی از ایرانسل باشید.

نحوه‌ ردیابی گوشی دزدیده‌شده با سیم‌کارت رایتل

ردیابی گوشی گم‌شده در شبکه‌ی رایتل ازطریق سرویس پیامکی انجام می‌شود. برای این کار، کافی است شماره سریال ۱۵ رقمی IMEI گوشی گم‌شده یا دزدیده‌شده‌ی خود را به سر‌شماره‌ی 6101 پیامک کنید. پس از ثبت موفق شماره سریال گوشی، پیامک تأییدی دریافت خواهید کرد که از شما پرسیده می‌شود که عملیات ردیابی برای چه مدت ادامه پیدا کند.

اگر ردیابی گوشی در رایتل به نتیجه برسد، پیامکی شامل نتیجه، تاریخ ردیابی و کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد تا برای طی‌کردن مراحل قانونی و تهیه‌ی دستور قضایی اقدام کنید. در صورت منفی‌بودن پاسخ، می‌توانید درخواست ردیابی گوشی خود را مجدداً ثبت کنید.

سوزاندن سیم کارت

یکی از اقدامات مهم پس‌ از به‌سرقت رفتن گوشی، غیرفعال کردن سیم‌کارت داخل گوشی است؛ زیرا مسئولیت هرگونه ارتکاب جرم از جمله کلاهبرداری، مزاحمت و تهدید با سیم‌کارت بر دوش صاحب خط است. البته سوزاندن سیم‌کارت باید با مشورت کارشناسان انتظامی صورت بگیرد.

جهت سوزاندن سیم‌کارت می‌توانید به دو روش اقدام کنید. در روش اول با مراجعه‌ به دفاتر خدمات ارتباطی یا پیشخوان می‌توانید به‌صورت حضوری و فوری درخواست خود را نسبت‌ به غیرفعال‌سازی سیم‌کارت‌های خود ارائه دید. روش دیگر تماس با سامانه‌ی ۹۹۹۰ در همراه اول و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ در ایرانسل است. برای تماس با پشتیبانی رایتل از سایر اپراتورهای دیگر می‌توانید ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ را شماره‌گیری کنید.

محدود کردن دسترسی حساب‌های کاربری مجازی

احتمالا شبکه‌های اجتماعی، یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها در گوشی شما هستند. در نتیجه، تعداد حساب‌های کاربری شما در فضای مجازی نیز قابل توجه است. این حساب‌های کاربری، فرصت‌های زیادی برای سوء استفاده‌ی سارق ایجاد می‌کند. سه راه برای  محدود کردن دسترسی افراد متفرقه به حساب های مجازی وجود دارد:

  •  تغییر رمز عبور

مهم ترین اقدام تغییر سریع رمز عبور حساب های شبکه‌های اجتماعی است. برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای هر حساب ایجاد کنید.

  • خارج کردن گوشی از تمام شبکه های اجتماعی

برخی برنامه‌ها گزینه‌ی خروج از از حساب از راه دور ارائه می دهند. با استفاده از این ویژگی، تمام حساب‌های کاربری فعال در گوشی از برنامه خارج می‌شوند.

  • غیرفعال کردن موقت حساب کاربری

اگر نگران استفاده سارق از حساب‌های شما برای جعل هویت یا شرکت در فعالیت‌های مخرب هستید، می توانید به طور موقت حساب‌های خود را غیرفعال کنید تا زمانی که کنترل تلفن خود را دوباره به دست آورید.

ردیابی گوشی با استفاده از سامانه همیاب ۲۴

سامانه‌ی همیاب ۲۴ با همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اپراتورهای موبایل و اصناف و کلانتری‌های سراسر کشور راه‌اندازی شده است که با اعلام سرقت و درخواست ردیابی گوشی در این سامانه، با اطلاع‌رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می‌شود و بین تمام کالاهای پیداشده سراسر کشور، کلانتری‌ها و بازرسی‌های مرزی جست‌وجو می‌شود.

با ثبت گوشی مسروقه در این سامانه، غیرقانونی‌شدن خرید یا فروش گوشی سرقتی به‌اطلاع اصناف و فروشگاه‌ها نیز می‌رسد. همچنین اگر پلیس نسبت‌ به شناسایی و ضبط گوشی‌های سرقتی اقدام کند، شماره سریال آن‌ها در این سامانه نیز ثبت می‌شود و بدین‌ترتیب اگر گوشی شما در بین گوشی‌های پیداشده توسط پلیس باشد، به‌اطلاع شما خواهد رسید.

ردیابی گوشی در این سامانه به‌وسیله‌ی شماره سریال (IMEI) گوشی صورت می‌گیرد و هرگونه خروج یا دردسترس گرفتن گوشی در شبکه از طریق این سامانه به‌اطلاع شما خواهد رسید و موقعیت آن نیز ثبت خواهد شد. برای ردیابی گوشی از طریق سامانه‌ی همیاب ۲۴ مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد سایت همیاب ۲۴ شوید.
  • گزینه‌ی اعلام سرقت و ردیابی را انتخاب کنید.
  • فرمی به‌ شما نمایش داده می‌شود که ابتدا باید مشخصات فردی و شماره تماس را وارد کنید و در بخش بعدی، نوع دستگاه، شماره سریال و نوع مفقودی دستگاه، محل و توضیحات لازم را ارائه دهید. سپس روی مرحله‌ی بعدی کلیک کنید.
  • در مرحله‌ی بعدی باید مدت‌زمانی را که می‌خواهید تمامی دستگاه‌های متصل به سامانه به‌صورت ۲۴ ساعته نسبت‌ به ردیابی گوشی گم‌شده شما اقدام کنند، تعیین کنید که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ روز متغیر خواهد بود.
  • در مرحله‌‌ی بعد، بسته‌ به بازه‌ی زمانی انتخابی، هزینه‌ی ردیابی تعیین شده است که باید از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید.
  • در انتها یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به‌وسیله‌ی آن، روند پیگیری و ردیابی گوشی را از طریق سامانه‌های تلفنی و اینترنتی همیاب ۲۴ انجام دهید. این کد پیگیری در مراحل بعدی برای طرح شکایت در دادسرا می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مراجعه به شرکت بیمه

اگر پیش از سرقت، بیمه موبایل خریده باشید تا حد زیادی از بازگشت سرمایه از دست رفته‌تان مطمئن خواهید بود. بر خلاف چیزی که احتمالا از دریافت خسارت از بیمه تصور می‌کنید، پرداخت خسارت موبایل طی مدت کوتاهی صورت می‌گیرد.

برای ثبت درخواست خود به بیمه، کافی است “مدارک محکمه‌پسند” لازم برای شرکت بیمه (که در بالاتر ذکر شد) به همراه جعبه موبایل خود را در اختیار داشته باشید. شرکت بیمه پس از دریافت جعبه گوشی، خسارت سرقت را در مدت معین‌شده به حسابتان واریز می‌کند.

بعد از سرقت گوشی چه کنیم؟ مدارک لازم برای اعلام سرقت گوشی

اقدامات لازم پس از پیدا شدن گوشی

طبق آمارهای رسمی، از هر ۱۰ دارنده گوشی های هوشمند، ۱ نفر قربانی سرقت گوشی می شود که ۶۸ درصد آن‌ها قادر به بازیابی دستگاه گم‌شده یا دزدیده‌شده خود نیستند. با این حال اگر موفق به پیدا کردن گوشی شدید، در اولین فرصت باید آن را از خطرهای پیش رو محافظت کنید. پس از پیدا شدن گوشی، تشخیص فعالیت های مخربی که روی آن انجام شده آسان نیست. برای این که گوشی از هر لحاظ برای شما قابل اطمینان باشد، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱- ارزیابی وضعیت کلی گوشی

پس از بازیابی گوشی، وضعیت فیزیکی و عملکرد دستگاه را به دقت بررسی کنید. هر گونه آسیب فیزیکی مانند ضربه خوردگی یا آبدیدگی می‌تواند منجر به کاهش کارایی گوشی شود. علاوه بر شرایط فیزیکی، مواردی مثل عملکرد باتری، سرعت برنامه‌ها، کیفیت دوربین و موارد مشابه را ارزیابی کنید تا از تعویض نشدن قطعات و قابل استفاده بودن گوشی مطمئن شوید.

۲- تغییر رمز عبورها

اگر سارق به راحتی گذرواژه‌‌ی شما را حدس بزند، قفل گوشی شما در هر صورت باز می‌شود و سیستم های تشخیص اثر انگشت یا چهره بی‌فایده خواهند بود. پس به یک رمز عبور قوی نیاز دارید. موارد زیر می‌تواند به شما در تقویت رمز عبور موبایلتان کمک کند:

  • از رمزهای ساده ۴ رقمی صرف نظر کنید

رمزهای ۴ رقمی به سادگی قابل حدس زدن هستند. به جای رمزهای کوتاه عددی، یک رمز عبور بلند ایجاد کنید که شامل حداقل هشت کاراکتر و ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص (مانند #، & و *) است.

  • از عبارات مربوط به خودتان استفاده نکنید

عباراتی که به نام، آدرس ایمیل یا موارد مشابه مربوط می‌شوند، گزینه های مناسبی برای رمز عبور نیستند. با این حال با اعمال تغییرات جزئی می‌توان آن‌ها را غیرقابل پیش‌بینی کرد. به عنوان مثال، hosein1347 یک رمز عبور ضعیف است، اما Ho3e!n4768 می تواند سخت‌تر باشد. 

خرید مجدد بیمه موبایل

در صورتی که یک بار از بیمه سرقت گوشی استفاده کنید، بیمه‌نامه دیگر برای شما قابل استفاده نخواهد بود. در نتیجه باید در اولین فرصت یک بیمه موبایل جدید بخرید. شرکت‌های بیمه، پوشش‌های مختلفی برای بیمه موبایل در نظر گرفته‌اند. بیمه سرقت گوشی را می‌توانید بر اساس دو نوع پوشش انتخاب کنید. اگر بر اساس تجربه سرقت قبلی، قصد دارید گوشی را در برابر دزدی‌هایی که:

  • در غیاب شما صورت می‌گیرند و شما کنترلی بر اوضاع ندارید، پوشش سرقت با شکست حرز انتخاب مناسبی برای شماست.
  • با اعمال زور یا به صورت ناگهانی رخ می‌دهند، پوشش قاپ‌زنی و زورگیری را انتخاب کنید.

پشتیبان گیری از داده ها 

سیستم عامل‌ها معمولاً قابلیت پشتیبان‌گیری برای عکس ها، تنظیمات و موارد دیگر را رایگان ارائه می‌دهند. اگر فضای پشتیبان گوشی کافی نیست، می‌توانید از فضاهای ابری دیگر برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها استفاده کنید. از محبوب‌ترین این فضاها می‌توان به 

اشاره کرد. سعی کنید فرایند پشتیبان‌گیری را به طور مداوم انجام دهید تا داده‌های مهم گوشی شما حتما در جایی ذخیره شوند.

راهکارهای ساده و موثر برای پیشگیری از سرقت گوشی موبایل | سامانه دانش بنیان  همیاب ۲۴

بهترین اقدام برای جلوگیری از سرقت مجدد گوشی

همیشه جلوگیری از سرقت، راه مطمئن‌تری برای محافظت از گوشی است. با این حال همان طور که یک بار تجربه تلخ سرقت گوشی داشتید، ممکن است با رعایت تمام این روش های پیشگیری نیز نتوانید در جلوگیری از سرقت موبایل خود موفق باشید. لذا بهترین راه حل، تضمین آرامش خاطر خود با انجام اقدامات لازم پس از سرقت گوشی است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.